2017. július 12., szerda

Írók kérdőíve

On Sai, azaz Varga Bea kért fel arra, hogy válaszoljam meg az Írók kérdőívét. Ezúton is köszönöm a felkérést. :)

Milyen műfajban szoktál írni (novella, vers, regény, blog, stb.)?
Elsősorban meséket, most próbálkozom egy ifjúsági regény megírásával. Egy időben interjúkat és könyvajánlókat írtam egy írós ismerősökkel közös blogunkra. Nagyon szerettem, de elég sok időnket elvette a felkészülés, és ez már az írás rovására ment.



Milyen zsánerekben és témákban szoktál írni?
A meséken kívül a fantasy érdekel, de a korosztályt tekintve szeretek megállni a 12-13 éveseknél. 

Mióta írsz? Van már kiadott műved?
Az írók többségével ellentétben nem gyerekként, hanem néhány évvel ezelőtt kezdtem írni – hacsak nem számítjuk ide az iskolai fogalmazásokat. 
A Könyvmolyképző Kiadónál 2015-ben jelent meg az első mesekönyvem, ,,A pormanó felbukkan” , ezt követte idén áprilisban a folytatás, ,,A pormanó újabb kalandjai”.
 

Melyik volt a legelső írásod?
Egy rövid történeteket tartalmazó sorozat egy, a házunkat meglehetősen hosszú ideig kedvelő egérről, akit Ladomérnak neveztem el. Ladomér végül végső vereséget szenvedett egy egérfogó ellen.


Miért írsz?
Hogy a történetek ne csak az én fejemben létezzenek, hanem másokat is boldogítsak velük. :) Az írás folyamata nagyon érdekes, ahogy egy ötletből egy kész történet lesz.

Hogyan találsz időt az írásra?
Időt még találnék rá, hiszen ott az egész éjszaka, sokszor inkább az energiám kevés hozzá. 

Mikor és hol szeretsz a legjobban írni?
Ideális körülmények között reggel és délután írnék úgy, hogy egyedül vagyok itthon. De ez ritkán valósul meg, ráadásul a gyerekeim mindig megérzik, ha leülök írni...

Mit szoktál enni vagy inni írás közben?


Van íráshoz használt dallistád?
Írás közben nem szoktam zenét hallgatni,mert elvonja a figyelmem, inkább akkor, amikor ötleteket gyűjtök vagy egy adott  történeten gondolkodom. A mesékhez egyáltalán nincs dallistám.
Mit gondol a családod, baráti köröd arról, hogy írsz?
Amikor 2012. decemberében jelentkeztem a Könyvmolyképző Kiadó Aranymosás pályázatára, csak a barátnőm tudott róla. Ahogy haladtam előre a válogatón, úgy tudták meg többen. A családban az írás nem kerül szóba rendszeresen, a gyerekeim örülnek neki, a lányom pedig máris a kritikusom. :) A barátaim egy része az, aki támogat és együtt örül velem. Ez nagyon sokat jelent.

Az alkotás melyik részét szereted a legjobban és melyik része jelenti számodra a legnagyobb kihívást?
A legjobb kitalálni magát a történetet. Kedvelem még a szerkesztést is, illetve – bár nem az írás része – szeretem, ha nyomon követhetem az illusztrálás folyamatát. De a legjobb érzés, amikor egy jelenet ,,magától jön” és csak írni kell. 
A legnagyobb kihívás az, amikor rájövök, hogy túlbonyolítottam egy történetet és egyszerűsítenem kell rajta, illetve amikor le kell írnom például egy helyszínt. Nem mindegy, hogy hogy néz ki az a szoba???? :)

Milyen eszközökkel és mire szoktál írni?
Számítógépen írok, bár az ötleteimet általában papírra vetem. Ezek egy részét aztán véletlenül kidobom. (Igen, kotorásztam már a szemetesben, hogy mentsem, ami menthető. :) )

Hogyan lépsz túl az írói válságon?
Általában mással kezdek el foglalkozni. Bár számomra a legnagyobb válságot az okozza, ha valami nincs rendben körülöttem (család, betegség, stb.), és akkor az írás az utolsó helyre kerül. 

Hogyan motiválod magad az írásra?
Ha van határidő, az nagyon tud motiválni. 

Kik azok a szerzők, akik a legjobban inspirálnak téged íróként? Melyik könyvek inspirálnak?
Nincs konkrét kedvenc íróm, de nagyon kedvelem Fekete István regényeit. A kortárs meseírók közül Dániel András meséit és humorát szeretem.
A történet tempója és az infoadagolás miatt nagy kedvencem James Dashner Útvesztő című regénye, illetve Moskát Anita Horgonyhelye – többek között a nagyszerű kezdőmondat és világteremtés miatt.

Mi a legjobb írói tanács, amit valaha kaptál?
Nem kaptam, hanem az interneten botlottam bele:


Milyen céljaid vannak idén az írással kapcsolatban?
Egy ifjúsági regény első verziójának megírása.

Kíváncsi lennék írótársaim: Kántor Kata, Susuk Melinda, Bessenyei Gábor és Mason Murray válaszaira. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban